Guerilla Marketing

poniedziałek, 2 marca 2009

Marketing partyzancki

Marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) – forma marketingu zbliżona do marketingu wirusowego, polegająca na promowaniu dóbr i usług za pomocą niekonwencjonalnych technik, w zależności od grupy docelowej, jak np. napisy sprayem na murach prezentujące daną markę czy vlepki.

W tej technice stosuje się zarówno niekonwencjonalne, mające przykuć uwagę środki, jak również niekonwencjonalne treści, np. widok krwi, drastycznych scen itp. Przede wszystkim jednak technika ta bazuje na tanich środkach. Dodatkowo daje ona taki efekt, że odbiorca infekowany jest memami nawet unikając kontaktu z tradycyjnymi nośnikami reklam. Informacja o produkcie czy usłudze, podobnie jak w marketingu wirusowym, może dalej rozchodzić się w postaci plotki oraz dalszych przekazów informacji drogami niekonwencjonalnymi.

Przykładowymi markami w Polsce, do promocji których używano marketingu partyzanckiego są lub były Heyah, Frugo, Opycha czy Play. W podobny sposób także metoda ta używana jest w marketingu politycznym.

Metoda ta jest szczególnie przydatna przy promowaniu postaw i stylów bycia oraz produktów z nimi związanych wśród grup odpornych na tradycyjne formy reklamy. Potrafi też wykreować dodatkową wartość produktu, tworząc z niego produkt symboliczny (będący nośnikiem wartości) i symbol statusu. Jest przy tym stosunkowo tania i możliwa do stosowania w bardzo małej skali.

Z drugiej jednak strony wymaga dużego zaangażowania autorów. Źle znoszą ją też odbiorcy konserwatywni.

2 komentarze:

Unknown 12 grudnia 2011 06:10  

Ciekawy marketing :)
Przy okazji, pozwolę sobie polecić pewien program : www.seoadder.info - naprawdę przydatne narzędzie, dzięki któremu znacząco podniosłem pozycję mojej strony w Google! Polecam!

Lajlos 18 marca 2012 04:30  

Powiedziałbym nawet , że bardzo ciekawa gałąź marketingu:) Przy okazji dodam to co kolega wyżej , Adder to naprawdę ciekawe narzędzie do pracy.

Blog pozycjonowanie

Witajcie na blogu o pozycjonowaniu :-)
Postaram się by prezentowane treści spełniały kryteria:
- były obiektywne
- były zrozumiałe,
- prawdziwe, przejrzyste i oczywiste.

Pomagały w wyborze "osób" zajmujących się SEO Twojej witryny!

Pozycjonowanie witryn, kontakt

Pozycjonowanie - proces polegający na osiągnięciu jak najwyższych wyników naturalnych w wyszukiwarkach.

Chcesz pozycjonować witrynę? Prześlij jej adres i kilka fraz ważnych dla Twojego biznesu.
Pytania proszę kierować na adres poczty:
biuroweb (małpka) gmail.com
lub proszę o telefon:
0 515 28 14 48

  © Pozycjonowanie partner by Bezpieczeństwo 2009

Back to TOP